Schade & service

Schade melden
Het alarmnummer is 7 dagen per week, dag en nacht bereikbaar. Schade met minder spoed kun je melden via bovenstaand e-mailadres of in je Mintley klantenportaal. Schade wordt door Van Ameyde afgehandeld.
Je schade is in goede handen
1
Meld je schade online
Je kunt een schade 24/7 melden via je Mintley klantenportaal.
3
Snelle afhandeling
Onze experts gaan aan de slag. Is de schade gedekt? Dan staat de betaling snel op je rekening.
Beantwoord de vragen
Beschrijf zo goed mogelijk wat er is gebeurd. In je klantenportaal kun je de status van je schademelding zien.
2

Klantenservice & klantenportaal

Wil je je verzekering opzeggen of aanpassen? Veel zaken kun je gemakkelijk zelf regelen in je Mintley klantenportaal. Je vindt er ook onze contactgegevens.

Klik op Woonverzekering of Autoverzekering om de vragen te zien:

Woonverzekering

Autoverzekering

Schade kun je gemakkelijk melden in je klantenportaal via 'Schademeldingen'.

Een inboedelverzekering sluit je af om de spullen in je huis te verzekeren. Bijvoorbeeld voor schade door brand, diefstal en storm. Onder je inboedelverzekering vallen alle spullen die je kunt oppakken en meenemen. Kortom: alles wat niet aan je huis vastzit. Met een inboedelverzekering zijn je spullen verzekerd voor schade door onder andere:

  • brand, elektriciteit, lekkage
  • storm, hagel, regen
  • inbraak, diefstal, rellen

Om de waarde van je spullen te kunnen bepalen op het moment van het schade-incident, maken we gebruik van een afschrijvingstabel (ook wel afschrijvingslijst genoemd). De afschrijvingstabel geeft per soort item aan hoeveel procent het per jaar of maand in waarde daalt.

De waarde van je inboedel is afhankelijk van de leeftijd en aard van de spullen. Meubels verminderen bijvoorbeeld in waarde door gebruik. Elektronica vermindert in waarde door gebruik, maar ook omdat er nieuwere toestellen op de markt komen. Per type voorwerp gebruiken wij een maandelijks afschrijvingspercentage. In de Productdocumentatie Woonverzekering vind je de afschrijvingstabel.

Met een opstalverzekering verzeker je alles wat vast zit aan het huis, zoals de keuken en de badkamer. Je bent verzekerd voor schade aan je huis, veroorzaakt door onder andere:

  • brand, elektriciteit, lekkage
  • storm, hagel, regen
  • inbraak, diefstal, rellen
  • sneeuwdruk

Allrisk is een aanvullende dekking op de standaard inboedel- of opstalverzekering. Kies voor allrisk als je schade wilt verzekeren die jij of je meeverzekerden zelf hebben veroorzaakt. Bijvoorbeeld door onhandigheid of een ongelukje.

Let op: Allrisk dekt nooit schade die je zelf hebt veroorzaakt aan glas in je huis. Wil je glas ook verzekeren voor eigen onhandigheid of ongelukjes, kies dan ook de aanvullende dekking 'glasbreuk'.

De standaard inboedelverzekering of opstalverzekering dekt geen schade aan glas, zoals ruiten, ramen, deuren en douchewanden. Wil je dat wél graag verzekeren, kies dan voor de aanvullende dekking 'glasbreuk'. Je bent dan verzekerd voor glasschade veroorzaakt door:

Voor schade die valt onder je casco-verzekering betaal je altijd een eigen risico. Het bedrag is afhankelijk van het soort schade en van de garage waar je het laat repareren. Kies je een garage uit ons netwerk, dan betaal je meestal een lager eigen risico.

  • Alle risico's die ook gelden voor je inboedel- of opstalverzekering
  • Onhandigheid of een ongelukje van jezelf of meeverzekerden

De aansprakelijkheidsverzekering - ook wel persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering - dekt schade aan anderen, of aan de spullen van anderen, veroorzaakt door:

  • jou
  • je meeverzekerden
  • je huisdieren
  • je spullen (met uitzondering van motorrijtuigen)

Deze aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht in Nederland. Het is wel een aan te raden verzekering, omdat de schade die je bij anderen veroorzaakt, flink kan oplopen. Daarnaast is het een prettig idee dat je de gesprekken over de hoogte van een uitbetaling bij schade niet zelf hoeft te doen; dat nemen wij van je over.

Voor onze verzekeringen gelden maximale vergoedingsbedragen per schadeclaim. Dat betekent dat je bij ons dus nooit de waarde van je inboedel hoeft in te schatten. Het risico van zo'n persoonlijke inschatting is dat je te laag zit en dan te weinig krijgt uitbetaald bij een schade. Dat heet 'onderverzekering' en daarmee kun je voor nare verrassingen komen te staan. Wij schatten de waarde van je inboedel op basis van officiële berekeningen. En daarmee stellen wij maximale vergoedingen in voor schadeclaims. Deze vergoedingen zijn voor de meeste mensen ruim kostendekkend.

In je Mintley klantenportaal kun je zelf persoons- en bankgegevens wijzigen. Voor andere wijzigingen kun je contact met ons opnemen.

Opzeggen kun je zelf doen in het Mintley klantenportaal. Je kunt je verzekering dagelijks opzeggen, en krijgt teveel betaalde premiebedrag terug.

Meer informatie